MPWT logo

អគ្គនាយកដ្ឋាន​ភស្តុភារកម្ម

លេខាធិការដ្ឋានគណៈកម្មាធិការជាតិភស្តុភារកម្ម

ផែនការ​មេភ័ស្តុ​ភារកម្ម​ថ្នាក់​ជាតិ​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា

ដើម្បី​ជំរុញ​ការផ្លាស់ប្តូរ​រចនាសម្ព័ន្ធ​សេដ្ឋកិច្ច និង​ជំរុញ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ជាតិ​, ការកែលម្អ​ប្រព័ន្ធ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​នៅ​កម្ពុជា គឺជា​កត្តា​ដ៏​សំខាន់​ក្នុង​ចំណោម​ផែនការ​អភិវឌ្ឍន៍​នៅ​កម្ពុជា​។ ការបង្កើន​សក្តានុពល​អភិវឌ្ឍន៍​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច​ភាគ​ខាងត្បូង​នៃ​មហា​អនុ​តំបន់​មេគង្គ​, ការជំរុញ​ការវិនិយោគ​ក្នុង​ប្រទេស និង​ការធ្វើឱ្យ​ប្រសើរ​ឡើងវិញ​នូវ​ទីតាំង​ឧស្សាហកម្ម​តាម​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច គឺ​ពិតជា​មាន​ភាពចាំបាច់​ណាស់ ដើម្បី​សម្រេច​ឱ្យ​បាន​នូវ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​ល្អ​ប្រសើរ​។ ក្នុង​ន័យ​នេះ រាជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​បាន​បង្កើត “​គោលនយោបាយ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ឧស្សហកម្ម​កម្ពុជា (IDP)” ដើម្បី​ពន្លឿន​ការផ្លាស់ប្តូរ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ឧស្សាហកម្ម​ពី​ឧស្សាហកម្ម​អតិពលកម្ម​ធម្មតា​ទៅ​ឧស្សាហកម្ម​បច្ចេកវិទ្យា ដែល​មាន​តម្លៃ​បន្ថែម​ខ្ពស់ ដើម្បី​រក្សា​ឱ្យ​បាន​នូវ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង រយៈពេល​មធ្យម និង​វែង និង​បាន​ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​ការបង្កើត​ផែនការ​មេភ័ស្តុភារកម្ម​សម្រាប់​ការកែលម្អ​ប្រព័ន្ធ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម និង​ការអនុវត្ត​គម្រោង​អាទិភាព​រយៈពេល​ខ្លី​ដែល​បាន​កំណត់​ក្នុង​ផែនការ​មេ​នេះ​។

គោលនយោបាយ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ឧស្សហកម្ម​កម្ពុជា (IDP) ក៏​បាន​បញ្ជាក់​អំពី​តម្រូវការ​របស់​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន ដើម្បី​បង្កើត​ផែនការ​មេដឹកជញ្ជូន និង​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​។ ​ដោយឡែក របាយការណ៍​ការសិក្សា​ផែនការ​មេស្តីពី​ការកែលម្អ​ប្រព័ន្ធ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​នៅ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា ២០១៨​-​២០២៥ ដែល​រៀបចំឡើង​ដោយ JICA និង​ធនាគារ​ពិភពលោក មិន​បាន​រួមបញ្ចូល​គ្រប់​គម្រោង​ដឹកជញ្ជូន​ក្នុង​វិសាលភាព​នៃ​ការសិក្សា​របស់​គេ​ទេ​។ អាស្រ័យ​ហេតុ​នេះ ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន ក្រោម​ការដឹកនាំ​របស់ ឯកឧត្តម​ទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់​ថុល បាន​រៀបចំ​បង្កើត​ផែនការ​មេថ្នាក់​ជាតិ ស្តីពី​ការដឹកជញ្ជូន និង​ភ័ស្តុភារ​កម្ម (NTLMP) និង​បាន​ដាក់​ឆ្លង​ក្រុមប្រឹក្សា​ជាតិ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម ដែល​រួមមាន ៥​ផ្នែក​គឺ៖ ផែនការ​មេស្តីពី​បណ្តាញ​ផ្លូវថ្នល់ ផែនការ​មេស្តីពី​ផ្លូវ​ដែក ផែនការ​មេស្តីពី​ផ្លូវ​ទឹក ផែនការ​មេស្តីពី​កំពង់ផែ និង​ផែនការ​មេស្តីពី​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​។ ​បន្ទាប់មក ក្រុមប្រឹក្សា​ជាតិ​ភ័ស្តុភារ​កម្ម​បាន​កែសម្រួល​ឈ្មោះ (NTLMP) ទៅជា ផែនការ​មេអន្តរ​កាល​ស្តីពី​ការតភ្ជាប់​ប្រព័ន្ធ​ដឹកជញ្ជូន​ពហុ​មធ្យោបាយ និង​ភ័ស្តុភារ​កម្ម (ITC-LS-MP) និង​អនុម័ត​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ផ្ទៃក្នុង​ជា​ផ្លូវការ​ចាប់ពី​ថ្ងៃទី​០៦ ខែមករា ឆ្នាំ​២០២០​។

ការបង្កើត​ផែនការ​មេ​នេះ ទទួលបាន​កម្លាំង​រុញ​ច្រាន​ពី​គោលនយោបាយ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​ (IDP) ​ដែល​បាន​សង្កត់ធ្ងន់​លើ​ការផ្លាស់ប្តូរ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ឧស្សាហកម្ម​ពី​ឧស្សាហកម្ម​អតិពលកម្ម ទៅជា​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​ពឹងផ្អែក​ទៅលើ​បច្ចេកវិទ្យា​។ ដើម្បី​សម្រេច​ឱ្យ​បាន​នូវ​ការផ្លាស់ប្តូរ​បែប​នេះ គោលនយោបាយ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​បាន​សង្កត់ធ្ងន់​លើ​វិធានការ​ជា​គោលនយោបាយ​សំខាន់​ៗ​ចំនួន​ ០៤ ​គឺ៖ (​១​) ការពង្រឹង​ការតភ្ជាប់​ជាមួយនឹង​ខ្សែ​ច្រវាក់​ផ្គត់ផ្គង់​សាកល (​២​) ការធ្វើ​សមាហរណកម្ម​ជាមួយ​បណ្តាញ​ឧស្សាហកម្ម​នៅក្នុង​តំបន់​មេគង្គ (​៣​) ការបង្កើត​បណ្ដុំ​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​នឹង​បង្កើន​ការប្រកួតប្រជែង និង​ផលិតភាព និង (​៤​) ការអភិវឌ្ឍ​គោលនយោបាយ ដែល​ផ្តោត​សំខាន់​ទៅលើ​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​ឆ្ពោះ​ទៅរក​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​ពឹងផ្អែក​ទៅលើ​បច្ចេកវិទ្យា និង​ចំណេះដឹង​។